دیوارپوش پلی استایرن:

اگر بخواهیم مروری بر دیوارپوش های نسل جدید داشته باشیم، دیوارپوش پلی استایرن در ابتدای لیست قرار خواهد گرفت. پلی استایرن از انواع پلاستیک های سخت و محکم است که امروزه در گستره متنوعی از محصولات چون بدنه ساعت، وسایل الکتریکی، عایق برودتی در بدنه ی یخچال و … مورد استفاده قرار میگیرد.

قبل از ورود پلی استایرن برای ساخت پنل های دیوار پوش از موادی چون pvc استفاده می شد. نه تنها pvc شکننده و کم دوام بود بلکه مقاطع آن به صورت توخالی و محدودیت استفاده از رنگ های بی کیفیت  بر روی آن، عدم مطلوبیت این متریال را بیشتر می کرد.با معرفی پلی استایرن به عنوان یک جایگزین مطلوب برای pvc ضمن برخورداری از ویژگی های مثبت آن، تمام نواقص آن نیز برطرف گردید و امروزه پلی استایرن از کاربردی ترین عناصر طراحی داخلی هستند.

انواع دیوارپوش های پلی استایرن:

دیوارپوش پلی استایرن با طرح برجسته

دیوارپوش پلی استایرن با سطح صاف

دیوارپوش پلی استایرن ترمووال

 

 

 

 

 

ویژگی های پلی استایرن:

بدلیل ساختار شیمایی پلی استایرن، دیوارپوش‌های پلی استایرن تخلخل پایین و فشردگی بالایی داشته که این مساله موجب بالا رفتن مقاومت آن در برابر ضربه و فشار می‌شود. همچنبن به دلیل خاصیت پلی استایرن، دیوارپوش پلی استایرن از لایه‌های رنگ ضخیم تر و با کیفیت تری بر روی خود برخوردار است که این مسئله موجب می‌شود مقاومت بیشتری در مقابل عوامل فرساینده ای چون رطوبت و خط و خش داشته باشد.

دیوارپوش پلی استایرن بسیار سبک است و هزینه حمل پایینی دارد. نصب آن به سرعت و بدون آلوده کردن و بهم ریختن محیط انجام می‌شود و طول عمر بسیار بالایی دارد. این متریال عایق گرما و صدا است و نصب آن نیاز به زیرسازی خاصی بر روی دیوار ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *