سبک ایرانی سنتی:

♦استفاده از انواع  قالیچه ها، گلیم ها و گبه های دست بافت با طرح های سنتی و عشایری

♦استفاده از مبلمان های منبت کاری شده چوبی، که با گلیم، قالیچه های دست بافت و پشتی های پوشش گلیم و منقوش شده، به طرح های سنتی ایرانی باشد.

♦استفاده ار انواع طرح های بته جقه ای و طرح های اسلیمی، در پارچه های پوشش دهنده لوازم نشیمن و سطوح مختلف لوازم منزل مشهود باشد.

♦استفاده از گچبری، با طرح های سنتی در دیوارها و سقف ها که بر نقطه ی مرکزی نصب لوسترهای، چلچراغ و شاه عباسی مطرح باشد، از جمله مهمتریت تزئینات مصرفی، فضای داخلی سنتی ایرانی می باشد.

♦استفاده از لوازم و صنایع دستی مینا کاری شده، قلم کاری شده مسی و نقره، که درتجهیزات و لوازم پذیرایی و دکوراتیو داخلی، مورد استفاده قرار می گیرد.

♦بکارگیری پنجره های ارسی شکل، در کنار شیشه های رنگی در تزئین نمای بیرونی و داخلی

♦در نظر گرفتن کفپوش های اجری خام و لعاب دار، با رنگ مایه ی، فیروزه ای و لاجوردی

♦استفاده از طاقچه های نمادی، در دیوار پوش ها که با پارچه های ترمه پوشانده شده است، می تواند، مولفه ی اصلی یک فضا، به سبک سنتی ایرانی باشد.

♦استفاده از انواع وسایل تزئینی، همچون، صندوقچه های چوبی، جاشمعدانی ها و لوستر های طرح شاه عباسی، پارچه های طرح ترمه یا چهل تیکه در پوشش تجهیزات داخلی، تابلو فرش ها و ابزار های کاربردی در گذشته، همچون:اتو های ذغالی، قفل های نعلی شکل، گرامافون های قدیمی و رادیو های ترانزیستوری، قلیان و … می تواند به عنوان عناصر تزئینی دکوراسیون به سبک سنتی ایرانی افزوده گردد.

♦تقارن در چیدمان فضایی و در نظر گرفتن بالانشین و پایین نشین در چیدمان مبلمان یا نشیمن های زمینی متکا و پشتی، به عنوان رکن های اصلی نشیمن در فضای داخلی محسوب می گردد.

♦استفاده از طرح های منبت کاری شده، در درب های ورودی و اتاق خواب ها و حتی کابینت اشپزخانه ها، بایستی مد نظر قرار بگیرد و استفاده از طرح های خام و بدون جزئیات پرهیز شود.

♦استفاده از شیشه های رنگی 0 رنگ های سبز، قرمز، آبی) و نقش دار، در پنجره ها و درب ها  به عنوان یکی از المان های سنتی این سبک محسوب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *